»Piran se z uvrstitvijo med zaklade evropske filmske kulture preko promocije svoje bogate filmske dediščine še trdneje uveljavlja kot sodobna, aktualna in privlačna filmska destinacija odličnosti. Veseli smo, da je to vrednost prepoznala tudi Evropska filmska akademija.«
»Z veseljem smo razglasili novih enajst zakladov evropske filmske kulture. Še posebej nas veseli, da smo dosegli skupno število 60, ki ga bomo z leti še povečevali. Kar štiri od letos izbranih krajev se nahajajo v državah, ki doslej niso bile zastopane: Bolgarija, Litva, Malta in Slovenija.«
»Čezmejna filmska kultura se je razvijala kot rokenrol. Začela se je kot nekaj perifernega, marginalnega in obrobnega, nato pa zlagoma osvajala regionalni in nacionalni teren, nenadoma preplavila osrednje filmske institucije in sama postala glavni tok. Ključno je vplivala na odnos do filma v Sloveniji in se vključevala v dogajanje v širši regiji Furlaniji - Julijski krajini.«
»Njegovo delo se je osredotočalo predvsem na pripovedovanje o čezmejni identiteti skozi filmske podobe in v tem pogledu se ga spominjajo kot pomembne osebnosti za razvoj dejavnosti združenja Hiša filma – Palazzo del Cinema v Gorici.«
»Ob tem tako kot vedno posvečamo posebno pozornost slovenski filmski produkciji in prirejamo pogovore z avtorji in avtoricami.«
»Vsakogar, ki se v zadnji polovici stoletja zanima za filmsko umetnost in kulturo, se filmskemu izrazu posveča na tak ali drugačen način ali redno hodi v Kinoteko, je zanesljivo močneje ali nežneje zadela silovita ljubezen do filma Jožeta Dolmarka.«
»V tem namišljenem svetu bi našli šolski sistem, ki filma ne ponuja kot samostojnega šolskega predmeta, ampak se v njem noben predmet ne bi poučeval brez filma.«
»Zavedati se moramo, da vse bolj postajamo močna evropska prestolnica in da smo tudi uradno dobili ta naziv. To pomeni, da moramo tudi živeti kot prebivalci prestolnice in tudi gledati na našo prihodnost kot na prihodnost prestolnice z večjo samozavestjo in večjimi aspiracijami.«
»Mislim, da sem pustil na Goriškem velik pečat. Ne samo v filmski kulturi. S pokojnim prijateljem Silvanom Furlanom sva pred 50 leti ustanovila Filmsko gledališče, ki še zmeraj obstaja. Pozneje sem učil na dramsko-filmski gimnaziji in na gimnaziji na sploh in mislim, da sem vzgojil veliko ljudi, ki so med 15. in 18. letom ranljivi. Potrebujejo usmeritev in spodbudo, potrebujejo, da jim nekdo nekaj da, jaz sem šele pozneje ugotovil, da sem izreden pedagog.«
»Projekt je namreč finančno zahteven in tudi v najboljših časih ni bil dobičkonosen. Ampak tudi mi kot gospodarska družba moramo kdaj dati prednost razvoju filmske kulture pred dobički, še zlasti to velja za letos, ko je pod velik vprašaj postavljena prihodnost kinematografske dejavnosti nasploh.«